Организација, делокруг и начин рада општинске управе општине Александровац уређен је Одлуком о општинској управи општине Александровац (Службени лист општине Александровац број 7/08, 1/2011, 13/2012 и 7/2013).
Општинска управа ,сходно члану 52 Закона о локалној самоуправи и члану 62 Статута општине Александровац:
1) припрема нацрте прописа и других аката која доноси скупштина општине , председник општине и општинско веће,
2) извршава одлуке и друге акте скупштине општине , председника општине и општинског већа,
3) решава у управном поступку у првом степену о правима и дужностима грађана,предузећа ,установа и других организација у упра вном поступку из надлежности општине,
4) обаваља послове управног надзора над извршавањем прописа и других општих аката скупштине општине,
5) извршава законе и друге прописе чије је извршавање поверено општини,
6) обавља стручне и друге послове које утврди скупштина општине, председник општине и општинско веће,
7) доставља извештаје о свом раду на извршењу послова из надлежности општине и поверених послова, председнику општине,општинском већу и скупштини општине,попотреби а најмање једном годишње.
Општинска управа општине Александровац је до измене организације Општинске управе извршене Одлуком измени и допуни Одлуке о организацији општинске управе (“Сл. Лист општине Александровац “ број 6/2013) организована као јединствени орган са 6 унутрашњих организационих јединица
Од 28 децембра 2013 године дана ступања на снагу одлуке о озмени и допуни Одлуке о организацији Општинске управе општине Александровац , Општинска управа општине Александровац је организована као јединствени орган са 5 унутрашњих организационих јединица.
Унутрашње организационе јединице у општинској управи општине Александровац су:
Оделење за општу управу и јавне службе
Оделење за јавне приходе
Оделење за буџет и финансије
Оделење за развој и инфраструктуру
Оделење за инспекцијске послове
ДОКУМЕНТА ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ